Den 25. mai 2022 informerte Equinor at selskapet var ute av fire fellesforetak med Rosneft og hadde avtalt å forlate Kharyaga-prosjektet.
Equinor kan nå bekrefte at også prosessen med uttrekning fra Kharyaga-prosjektet er fullført.
Som en del av prosessen har Equinor i tråd med relevante sanksjoner dekket sine avslutningsforpliktelser for feltet.
Etter dette har Equinor ingen gjenværende eierandeler eller prosjekter i Russland.



