Hopp til hovedinnhold

Situasjonen normalisert på Heimdal etter gassdeteksjonsalarm

mars 4, 2007, 21:00 CET

I 19.45-tiden søndag ble det utløst en gassalarm på Heimdal-plattformen.

Under oppstartsforsøk av en varmoljekjel har brenngass kommet inn i luftinntaket på nabokjelen og utløste gassdetektorer på denne.

Personell ble mønstret i henhold til rutine, og situasjonen ble avklart og normalisert i løpet av kort tid.

Heimdals prosessanlegg har siden torsdag 1. mars vært nedstengt for vedlikehold, og hendelsen får ingen betydning for oppstartstidspunktet etter dette vedlikeholdet.

Situasjonen normalisert på Heimdal etter gassdeteksjonsalarm - equinor.com